torsdag 2 april 2015

Hej och välkomna till lärarstudenternas blogg!

Här kommer ni att kunna läsa om våra tankar och diskussioner utifrån den litteratur som kursen innehåller men även egna tankar och funderingar kring vårt framtida yrke som lärare.

Vi som kommer att blogga här är sju lärarstudenter som på distans läser kursen ”leda lärande” på Karlstad universitet och därför har bloggen fått namnet ”lärarstudenterna”. Här kommer en kort presentation av varje skribent.

Amanda Strand-Johansen: Jag heter Amanda Strand-Johansen, är 23 år och bor i Norge tillsammans med min man. Jag läser till grundskolelärare med inriktning f-3.

Amy Arkteg: Jag heter Amy Arkteg, är 24 år och bor i Dals-Ed. Jag läser till grundskolelärare med inriktning åk f-4. Utöver studierna vikarierar jag på skolan i Dals-Ed.

Annie Lind: Jag heter Annie Lind, är 27 år och bor i Oxelösund. Jag läser till grundlärare åk 4-6. På fritiden jobbar jag på en byskola.

Caroline Thor: Jag heter Caroline Thor, är 30 år och har tre barn. Jag bor i Säffle och jobbar extra som vikarie på fritids och skola. Läser till grundlärare F-3.

Hanna Arkteg: Jag heter Hanna Arkteg och läser grundlärare F-3 i Åmål. Jag bor i Dals-Ed med sambo och två barn. Vikarierar på fritids och skolan här i kommunen vid sidan av studierna.

Ida Nilsson: Jag heter Ida Nilsson, är 26 år och bor i Årjäng tillsamnans med min sambo och våra två barn. Jag läser till grundskolelärare med inriktning f-3 och har precis börjat hoppa in som vikarie på en f-6 skola i min kommun.

Sofia Sundström: Jag heter Sofia Sundström, är 23 år och bor i Nyköping. Jag läser till grundskolelärare med inriktning åk 4-6. Vid sidan om studierna så jobbar jag tre dagar i veckan i en årskurs 4 samt spelar fotboll.


Vi ser fram emot att dela våra tankar och reflektioner med er och hoppas att ni kommenterar och ställer frågor ifall det är något ni funderar över. 

1 kommentar:

  1. Kul att ni kommit igång! Och trevligt att få veta lite mer om vilka ni är och vad ni gör.

    SvaraRadera