onsdag 6 maj 2015

Gestaltning 1

Här är vår  första gestaltning :)


Fortsättning följer....

Medverkande:

Caroline Thor
Amanda Strand-Johansen
Ida Nilsson
Hanna Arkteg
Amy Arkteg &
Sofia Sundström

Kopplingar och inspiration:


Skolverket (2014). Främja, förebygga, upptäcka och åtgärda: Hur skolan kan arbeta mot trakasserier och kränkningar. Stockholm: Skolverket. S. 90-91.

Skolverket (2012). Arbete mot diskriminering och kränkande behandling. Skolverkets allmänna råd. Stockholm: Skolverket. S. 22 och s. 36.

Thors, C. (2007). Utstött- en bok om mobbning. Stockholm: Lärarförbundets förlag
s.47-48. s. 53

11 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på fortsättningen :-) Men jag vill ju ha lyckliga slut på alla berättelser jag tar del av, så jag hoppas de inblandade får bra hjälp här.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Väntar också med spänning på upplösningen.

    SvaraRadera
  3. Hej! Det här verkar spännande, jag hoppas också att det blir ett lyckligt slut! Tycker ni har en bra idé till denna uppgift, bra jobbat! :)
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Rolig idee med serie bilder. Kan verkligen vara så att lärare inte alltid uppmärksammar vad som händer och i värsta fall lärare som inte gör något åt detta, men ja hoppas fortsättningen får ett lyckligt slut :)

    SvaraRadera
  5. Jättebra gjort, väntar med spänning. Tyvärr händer det att lärarna vänder ryggen åt problemen. Sorgligt men sant.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig idé ni har! Väntar med spänning. Hoppas läraren vänder sig om och ser vad som försegår.

    SvaraRadera
  7. Vad fint gjort. Jätterolig idé med en serietidning. väntar med spänning på nästa del. Hoppas verkligen att läraren uppmärksammar problemet.
    //Jessica Wehlin

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Ni har verkligen fångat en viktig del i det här med mobbing tycker jag. Jag hoppas precis som alla andra att läraren samlar kraft och tar tag i problemet så att historien får ett lyckligt slut!
    // Charlotte

    SvaraRadera
  10. Bra gjort! Väntar på fortsättningen :D
    Tyvärr är det så ibland att vuxna (lärare) inte riktigt förstår hur jobbigt det kan vara med småkommentaren som "vilka fula skor". I den åldern är det nog många barn som inte hittat sig själv än och då kan det vara jobbigt med dessa elaka kommentarer. En självsäker vuxen hade antagligen inte brytt sig ett skvatt om någon hade sagt att denne hade ett par fula skor på sig. Att vara självsäker och inte bry sig om vad andra tycker kommer med åren, därför är det viktigt att en lärare sätter sig in i elevens situation och kanske försöker minnas tillbaka hur det var när läraren själv var i den åldern.

    SvaraRadera
  11. åh hoppas läraren lyssnar på eleven i nästa avsnitt :( man får aldrig bli så stressad så detta händer.. Nathalie eriksson

    SvaraRadera